www.ewip.fora.pl
Forum kierunku EWiP z terapią pedagogiczną Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj

PLAN ZAJEC Z MOTORYKI

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ewip.fora.pl Strona Główna -> ROK 3 sem.2 / Metodyka edukacji motorycznej w klasach początkowych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

Autor Wiadomość
Kasia Kurowska
Administrator



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chechło/Katowice/Kielce

  Wysłany: Sob 13:51, 06 Mar 2010 
Temat postu: PLAN ZAJEC Z MOTORYKI

PLAN ZAJĘĆ:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Marylka Stępniewska
Ta to ma gadane



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

  Wysłany: Pią 22:27, 12 Mar 2010 
Temat postu:

orientuje się ktoś z czego ma być ta wejściówka?jakie zagadnienia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Dorota Pytel
Kliptuś Bajduś



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Sob 0:14, 13 Mar 2010 
Temat postu:

metody, formy, zasady budowy lekcji...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kamila Kondracka
Nie może przestać gadać



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Sob 16:27, 13 Mar 2010 
Temat postu:

nieeee na bank nie z tego,tylko rozwoj motoryczny dziecka w 1-3 i zdolnosci motoryczne-szybkosc ,sila, wytrzymalosc.Czy ktos to potwierdzi??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Sob 16:42, 13 Mar 2010 
Temat postu:

Ja potwierdzam Smile - u nas też podała właśnie te 2 zagadnienia: Rozwój motoryczny dzieci w wieku wczesnoszkolnym i Zdolności motoryczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kamila Kondracka
Nie może przestać gadać



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Sob 16:44, 13 Mar 2010 
Temat postu:

No Pytel nie wprowadzaj w błąd bo dostaniesz po głowie!RazzRazz ,o lekcji to mamy poprostu przygotowac na zajęcia:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ola Jamrozik
Męczennik



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Nie 14:10, 14 Mar 2010 
Temat postu:

te moetody byly z zeszlym roku te odtworcze itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Walos
Kliptuś Bajduś



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Nie 15:31, 14 Mar 2010 
Temat postu:

ej a ma ktos moze z tego jakies materialy zeby sie pouczyc to moze by wrzucicil na forum co??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Dorota Pytel
Kliptuś Bajduś



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Nie 21:34, 14 Mar 2010 
Temat postu:

ok jesli tak to sorki:P, w takim razie zwracam honor, widocznie zle zapisalam:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ania Sawicka
Postrach forum



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żytno/Kielce

  Wysłany: Pon 15:57, 15 Mar 2010 
Temat postu:

Rozwój motoryczny okresu wczesnoszkolnego

Osiągnięcie przez 7 – letnie dziecko dojrzałości szkolnej i związanych z tym różnych ograniczeń (jakie narzuca instytucja szkolna) nie pozostaje bez wpływu na rozwój motoryczny. Wymaga to od opiekunów (nauczycieli i rodziców) nad wyraz dogłębnego poznania naturalnych potrzeb ruchowych dziecka. W okresie tym dziecko posiada dojrzałość prostych czynności ruchowych. Opanowuje prawie połowę ruchów dorosłego osobnika. Ruchy te stają się harmonijne, rytmiczne, płynne i elastyczne. Oprócz takich cech motoryki jak gibkość i zwinność, pozostałe cechy motoryki są jeszcze słabo wykształcone. Od ok. 10. roku życia można dostrzec ekonomię ruchu i umiejętność koncentracji. Dzięki udoskonaleniu unerwienia mięśni ruchy stają się bardziej skoordynowane i precyzyjne. Okres ten zwany jest „drugim złotym okresem motoryczności” lub „drugim apogeum motoryczności” [Osiński 2003].
Przewęda [1996], dokonując charakterystyki form, cech, treści i idei ruchu tego okresu zauważa w nim:
- rozumienie treści ruchów (umiejętność przejścia w wykonywaniu ćwiczeń z zabawowych
i zadaniowych form nauki na formy ścisłe),
- wzbogacenie oraz zwiększenie siły działania i różnorodności motywów podejmowania czynności ruchowych, których wykorzystanie pozwala pedagogowi kształtować zainteresowania ruchowe ucznia.
Szkoła, będąca integralną instytucją rozwoju społeczeństwa, powinna stwarzać warunki do samorealizacji ucznia w procesie nauczania. Powinna również stwarzać warunki umożliwiające prawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka. Poprzez takie działania zniwelowana zostanie różnica pomiędzy dziećmi w łatwym przyswajaniu ruchów nowych
i skomplikowanych. Podstawowym wymogiem pracy w tym okresie jest konieczność pracy nad płynnością, ekonomią, obszernością ruchów, jak również nad rytmiką ich wykonywania. Ich znajomość i opanowanie często jest wykorzystywane w podejmowanym treningu wielu dyscyplin sportowych. Bez uwzględnienia tych podstawowych zasad trudno będzie marzyć
o sukcesach w późniejszych okresach. Należy przy tym pamiętać, że w tym okresie rozwoju motorycznego przeważać jednak powinno szkolenie ogólnorozwojowe, w którym
poczesne miejsce winna zajmować zabawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.ewip.fora.pl Strona Główna -> ROK 3 sem.2 / Metodyka edukacji motorycznej w klasach początkowych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | | autumn Style by ArthurStyle
Regulamin