www.ewip.fora.pl
Forum kierunku EWiP z terapią pedagogiczną Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj

Wyniki zerówki

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.ewip.fora.pl Strona Główna -> ROK 3 sem.1 / Metodyka edukacji PRZYRODNICZO-SPOŁECZNEJ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Śro 17:14, 20 Sty 2010 
Temat postu: Wyniki zerówki

Hej. Dzwoniłam właśnie do dr Parlak i nie miała niestety czasu, żeby podać wszystkie wyniki, ale podała już zamkniętą listę osób, które nie zaliczyły zerówki i muszą przyjść na pierwszy termin. Są to (przepraszam, że samymi nazwiskami):
Kantorowicz
Marek
Wydra
Wawszczyk
Kosakowska
Stępniewska
Wiśniewska
Kruk
Koziarz
Czarnecka
Dąbrowska J.
Kępczyk
Piecuch
Węglarz
Cieślik
Galera
Wąchała
Kamińska R.
- to są osoby, które na 100% muszą zdawać.

A na drugiej liście są osoby, które mają w tej chwili ocenę między 2 a 3 i babka do jutra zastanowi się co z nimi zrobić (sprawdzi czy były aktywne i jaką mają ocenę z kolosa):
Jaworska
Więcko
Gajdzińska
Dziarmaga
Folwarska
Majewska
Flis.

Jutro przed 11 dr Parlak przyjdzie na uczelnię i przekaże nam resztę informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ania Cieślik
Męczennik



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

  Wysłany: Śro 17:24, 20 Sty 2010 
Temat postu:

Sad Ale co nas nie zabije to nas wzmocni Smile Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Śro 18:00, 20 Sty 2010 
Temat postu:

Aha, mówiłam jej też, że niektóre osoby, nawet jeśli zaliczyły, ale słabo, będą się chciały poprawiać. Oczywiście zgodziła się; jutro poda oceny i powie kiedy będzie robiła wpisy, a wszystkie osoby, które będą chciały lub muszą się poprawiać, mają przyjść na pierwszy termin czyli 29 stycznia o godz.9. To chyba tyle Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kamila Kondracka
Nie może przestać gadać



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Śro 18:16, 20 Sty 2010 
Temat postu:

Kasia a z tej drugiej listy to tyle tych osob tylko ? bo miało być 10....?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Śro 18:54, 20 Sty 2010 
Temat postu:

Tak, na pewno tylko tyle. Reszta osób zaliczyła.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kasia Bogucka dnia Śro 18:55, 20 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ewa Cedro
Nie może przestać gadać



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

  Wysłany: Czw 18:09, 21 Sty 2010 
Temat postu:

napiszcie jakie były wyniki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Pią 0:27, 22 Sty 2010 
Temat postu:

Wyniki z 4. grupy podała Kasia Kurowska w wątku grupowym. A jeśli któraś z dziewczyn z pozostałych grup jeszcze nie wie, co dostała, to proszę, niech się odezwie do mnie. Ja mam wszystkie wyniki 2., 3. i 4. grupy, ale teraz już raczej nie ma sensu ich tu wpisywać, bo przeważająca większość osób już się dzisiaj dowiedziała co i jak Smile
I przepraszam, że nie do wszystkich dotarła informacja o wynikach, ale miałam nadzieję, że podam je na wykładzie u Babiarza; skoro było tam tylko ok.20 osób (po wpis), to im przekazałam - trudno mi było dotrzeć do każdej z Was..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ania Cieślik
Męczennik



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

  Wysłany: Śro 19:21, 27 Sty 2010 
Temat postu:

A nie wiecie czy można do niej iść jutro odpowiadać? bo tak mi lepiej pasuje Confused Jak tak to od której jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Kasia Bogucka
Członek mafii postowej



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

  Wysłany: Czw 0:15, 28 Sty 2010 
Temat postu:

W tamtym tygodniu jak się umawiała z jakimiś dziewczynami (z innego roku) na wpisy, to mówiła, że jutro będzie już przed południem, ale nie powiedziała od której dokładnie. I nie wiem czy jej się w ogóle nie odmieni Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Ania Cieślik
Męczennik



Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

  Wysłany: Czw 19:33, 28 Sty 2010 
Temat postu:

Odnośnie pojęcia jakby ktoś chciał : Wytworem poznania rzeczywistości przyrodniczej czy społecznej są pojęcia. Powstają one w wyniku myślenia abstrakcyjnego i jako wyższe jednostki poznawcze pełnią bardzo ważną rolę w dalszym rozwoju myślenia.
Pojęcia umożliwiają nie tylko głębsze poznawanie rzeczywistości, ale również jej przetwarzanie poprzez wykonywanie przez ucznia celowych działań..

Pojęcie , pomija indywidualne cechy przedmiotów,odnosi się tylko do tych wiadomości, które są wspólne wszystkim przedmiotom danej klasy.

W praktyce o pojęciach mówi sią przede wszystkim wtedy, kiedy wyrażone są rzeczownikami ewentualnie rzeczownikami po łączonymi z przymiotnikami, np. drzewa liściaste, krzewy owocowe.

W tworzeniu się pojęć biorą udział operacje myślowe, takie jak: porównywanie, analizowanie, abstrahowanie, syntetyzowa nie, uogólnianie. Kierowanie procesem kształtowania pojęć polega, między innymi, na doskonałemu tychże operacji. Od sto pnia rozwoju operacji intelektualnych zależy poziom opanowania pojęć.

W Okoń ustalił pięć etapów składających się na pełny proces kształtowania pojęć:
1. Zestawianie przez uczniów danego przedmiotu z innymi w celu wyodrębnienia go spośród innych,
2. Wyszukiwanie cech podobnych,
3. Wyszukiwanie cech różniących dane rzeczy i zjawiska,
4. Określenie przez uczniów danego pojęcia na podstawie
znajomości cech danej rzeczy lub zjawiska,
5. Zastosowanie przez uczniów poznanego pojęcia w nowych
sytuacjach

W .pracy nad kształtowaniem pojęć u uczniów proponuje się różne sposoby, których zastosowanie zależy od charakteru danego pojęcia, tj. treści znaczeniowej pojęcia, stopnia uogólnienia, złożoności oraz -materiału stanowiącego podbudowę danego pojęcia. J Kozieleeki wyodrębnia cztery metody kształtowania się pojęć w umyśle ucznia, metodę różnicowania, metodę przyswaja nia definicji, metodę nowej klasyfikacji i metodę przyswajania pojęć w kontekście.

metoda porównawcza; polega na szukaniu podobieństw i różnic między rzeczami -wydarzeniami, z którymi uczniowie zapoznali się już na poprzednich lekcjach jako jednostkowymi przedmiotami lub 'znają je częściowo z życia.
Porównywanie przedmiotów ma na celu wykrycie cech wspólnych i istotnych dla grupy przedmiotów tej samej 'klasy Wybrane do porównywania przedmioty powinny zawierać takie elementy, które złożą się na treść kształtowanego pojęcia (elementarnego lub naukowego) Najłatwiej jest porównywać przedmioty o cechach dostrzegalnych zmysłowo, np. różne naczynia, meble, pojazdy, narzędzia, zabawki, budynki. Uczniowie wyod rębniają ich cechę istotną, w tym przypadku funkcję (do czego służą?), potrafią doprowadzić do uogólnienia i nadać nazwę nad rzędną całej klasie przedmiotów Na lekcjach środowiska społeczno- -przyrodniczego dość często dokonujemy porównywania różnych przedmiotów i ich klasyfikacji.

Druga metoda, nazwana umownie metodą przeciwstawiania, polega na równoczesnej analizie dwóch różnych przedmiotów, sytuacji czy dwóch grup przedmiotów, by w rezultacie nie dojść do uogólnienia dwóch zdecydowanie różnych pojęć. Metodę przeciwstawiania 'Stosujemy przede wszystkim w procesie kształtowania pojęć kontrastowych pod względem treści, a występujących łącznie jakby na dwóch biegunach tego samego wydarzenia czy procesu. Są to takie pojęcia, jak. wojna???pokój, zwycięstwo???klęska, dobro???zło, punktualny???niepunktualny, jednostkowy???społeczny.

Metodę przeciwstawiania stosujemy często przy kształtowaniu pojęć społecznych.
Metoda opisu i uogólnienia: stosowana jest najczęściej w kształtowaniu pojęć odzwierciedlających właściwości przedmiotów zmysłowo dostrzegalnych. Opisywać można więc konkretne obiekty, modele lub obrazy W rezultacie obserwowania i opisywania konkretnych obiektów przynależnych do tej ???samej klasy powstają w umyśle ucznia ich wyobrażenia. Z kolei uogólnienie cech tych przedmiotów prowadzi do powstania pojęcia sygnalizowanego nazwą o znaczeniu ogólnym.
Metodę opisu będziemy stosować przy kształtowaniu pojęć typu: las, pole, łąka, park, staw, sad, miasto, fabryka, wieś, kraj obraz. Są to pojęcia o bardzo bogatej treści, stąd ich kształto wanie rozłożymy na wiele lekcji, wykorzystując także spostrze żenia dziecka nabyte wcześniej drogą okazjonalną.
Opisu dokonujemy tak podczas obserwacji bezpośredniej (na wycieczce), jak podczas oglądania modeli i obrazów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu    Forum www.ewip.fora.pl Strona Główna -> ROK 3 sem.1 / Metodyka edukacji PRZYRODNICZO-SPOŁECZNEJ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group | | autumn Style by ArthurStyle
Regulamin